Rallyegolf20vt

Hier kun je wat over jezelf vertellen; wie ben je, wat voor auto(s) heb je, enzovoorts
OakgreenVR6
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2015 14:42

Bericht door OakgreenVR6 » 02-01-2016 23:38

Toch wel handig zo'n mal!

Is de ophanging van deze motor ook weer anders t.o.v. de 2.0?
En waar zat (of zit) nu de grootste uitdaging in, de elektronica waarschijnlijk?
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
2002 A4 (B6) Avant Quattro 3.0 V6 H6
2013 EcoUp! running on greengas!

Volkswagen Youngtimer Club

Rallyegolf20vt
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-04-2015 12:04

Bericht door Rallyegolf20vt » 03-01-2016 11:08

Er waren meerdere grote uitdagingen bij dit project geloof me. :shock:
Doordat ik de DQ500 DSG wilde gebruiken ipv de DQ250 omdat deze veel meer vermogen en koppel aan kan , (lees alleen maar het vermogen van de RS motor aan kan) ,
moesten alle motorsteunen weer uit de wagen worden verwijderd en er opnieuw in worden geherpositioneerd , gelast en gespoten.
Ook moest het subframe flink aangepast worden inclusief de reactie arm die aan de bak zit. De bak kwam nl. op verschillende plekken er tegenaan.
De aandrijfassen zijn echt compleet anders bij deze bak en bijna nergens zijn exemplaren te vinden die je nog uit elkaar kunt halen , tegenwoordig worden alleen maar assen gewisseld blijkbaar .
Het front en de intercooler van de 2.0TFSI kon ik ook niet hergebruiken doordat deze te klein is voor de motor dus moest ik dit ook opnieuw maken en een nieuwe intercooler hiervoor kopen en deze ook weer vermaken.
De kabelboom van de ECU naar de auto had ik er helaas niet bij , en deze zijn ook niet te vinden 2e hand helaas , dus heb ik een 2.0TFSI kabelboom helemaal vermaakt tot een 2.5TFSI kabelboom.
De downpipe moest veranderd worden samen met het eerste deel van de uitlaat .
De stuurbekrachtiging bevestiging moest veranderd worden , accu en ruitensproeier verplaatst naar de kofferbak. En zelfs het koelwatertankje moest op een andere plek komen.
Je begrijpt dus wel ; het was echt een flinke klus. :mrgreen: 8)
Rallyegolf Club Friesland
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro

OakgreenVR6
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2015 14:42

Bericht door OakgreenVR6 » 03-01-2016 20:59

:shock: :shock: :shock:
OMG! Dat is me een bak werk geweest dus. Niet alleen het aanpassen, maar ook het uitwerken/bedenken. Knap staaltje werk, zeker als het straks allemaal klaar is en werkt zoals het hoort.
Chapeau Klaas, je bent er nog niet (helemaal) maar dat gaat wel goed komen lijkt me.
Binnenkort maar eens bij jou komen 'meeten', kunnen we allemaal je werk aanschouwen? Misschien leuk i.c.m. bezoek aan dat VW/Audi museum(pje) in het hoge Noorden. :roll:
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
2002 A4 (B6) Avant Quattro 3.0 V6 H6
2013 EcoUp! running on greengas!

Volkswagen Youngtimer Club

Rallyegolf20vt
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-04-2015 12:04

Bericht door Rallyegolf20vt » 24-01-2016 15:10

Afbeelding

Maar weer een plaatje erbij :wink:
Rallyegolf Club Friesland
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro

Rob-G60
Berichten: 33
Lid geworden op: 13-01-2016 20:30

Bericht door Rob-G60 » 24-01-2016 16:04

Wat een hoogstaand stuk werk/project zeg. Prachtig..
Mk1 GTI Pirelli 1983
Mk2 G60 1991
Mk6 ED35 2011
Bmw z3 2.8 cabrio 1997
Corrado vr6 1992

OakgreenVR6
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2015 14:42

Bericht door OakgreenVR6 » 24-01-2016 21:22

Donders, dat ziet er goed uit Klaas! 8)
Is/was het noodzakelijk 2 tussendempers te plaatsen, en wat voor einddemper ga je zetten?
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
2002 A4 (B6) Avant Quattro 3.0 V6 H6
2013 EcoUp! running on greengas!

Volkswagen Youngtimer Club

Rallyegolf20vt
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-04-2015 12:04

Bericht door Rallyegolf20vt » 25-01-2016 17:31

Afbeelding

Dit zijn allemaal foto`s uit de oude doosch Pieter , alles is al klaar. Dacht dat jullie het misschien wel leuk vonden wat plaatjes van de ombouw.
Zo is de einddemper geworden, deze heb ik op maat laten maken vanwege de beperkte ruimte bij een syncro/Rallye.
Heb nu alles met schuifmoffen gemaakt , de hele uitlaat ligt er nu in een dikke 10 minuten onder vandaan , ook iets wat anders een drama is met een syncro.
De reden dat er 3 dempers onder zitten was dat de uitlaat vooral heel stil moest zijn.
Bij de rode rallye was ik echt helemaal klaar met het lawaai door de 3" uitlaat met 2 dempers. Ik word ook een jaartje ouder blijkbaar en vind dat dus echt helemaal niks meer , haha.
Bij de GTI had ik de originele 16V demper laten zitten , en deze was superstil zoals je je misschien nog wel kunt herinneren.
Ik vond dit zo prettig dat ik dit weer wilde met mijn groene rallye. Dat was dus mij uitgangspunt hiervoor.
Nu kan ik je verzekeren dat er nog genoeg 5 cilinder brul in zit hoor voor de liefhebber als je op het gas gaat .
Misschien dat ik er tzt nog een vlinderklep in ga bouwen die ik open en dicht kan doen met een druk op de knop. 8)
Rallyegolf Club Friesland
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro

Rallyegolf20vt
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-04-2015 12:04

Bericht door Rallyegolf20vt » 25-01-2016 18:00

Rob-G60 schreef:Wat een hoogstaand stuk werk/project zeg. Prachtig..
Dank je Rob :D
Rallyegolf Club Friesland
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro

OakgreenVR6
Berichten: 76
Lid geworden op: 26-01-2015 14:42

Bericht door OakgreenVR6 » 25-01-2016 21:30

Oh absoluut is het leuk om foto's van tijdens de opbouw te zien. Ben ook vooral altijd benieuwd naar de beweegredenen waarom iemand voor een bepaalde set-up kiest, en kan mij prima verplaatsen in jouw beweegredenen Klaas. :)
Wie heeft het spul op maat gemaakt, als ik vragen mag?
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
2002 A4 (B6) Avant Quattro 3.0 V6 H6
2013 EcoUp! running on greengas!

Volkswagen Youngtimer Club

Rallyegolf20vt
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-04-2015 12:04

Bericht door Rallyegolf20vt » 27-01-2016 06:20

Ik heb de jongens van KCS import uit Venlo hiervoor benaderd.
Ik heb een tekening gemaakt en zij hebben de rest geregeld .
Kan niet anders zeggen dat ik super geholpen ben.
Rallyegolf Club Friesland
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro

Plaats reactie